Esteban Giménez, de l'Atletisme Montornès, elabora el decàleg de la Federació Catalana d'Atletisme per sortir a córrer

A més, l'entitat montornesenca ha obert una campanya per assessorar els corredors

Esports

Esteban Giménez, de l'Atletisme Montornès, elabora el decàleg de la Federació Catalana d'Atletisme per sortir a córrer
Esteban Giménez, de l'Atletisme Montornès, elabora el decàleg de la Federació Catalana d'Atletisme per sortir a córrer

La Federació Catalana d'Atletisme va publicar fa uns dies un decàleg per tornar a córrer a l'aire lliure. L'ens federatiu ho va fer en previsió a l'autorització per fer esport al carrer per franges d'edat, que permet el govern estatal des del passat dissabte. L'artífex d'aquest document va ser el director tècnic de l'Atletisme Montornès, Esteban Giménez, que també és responsable del fons i mig fons de la Federació Catalana d'Atletisme. 

El decàleg recomana fer ús "del sentit comú", adverteix Esteban Giménez. Entre els punts, hi ha la planificació esportiva, la graduació d'intensitat, la priorització d'elements senzills, la potenciació física, els estiraments, suplements en cas de prescripció mèdica, la variació del terreny i l'activació esportiva. "També cal estar preparat psicològicament perquè és possible que no aconseguim fer entrenaments o sortides com abans del confinament, ens hem de donar temps i fer-ho progressivament", remarca Giménez, que afegeix: "també és molt important la prevenció. No ens volem fer mal i hem de fer els nostres esforços en relació amb el nostre estat físic".

 El responsable català assegura, fins i tot, que els primers dies que ell va sortir només va caminar i progressivament ha anat incorporant l'exercici de córrer en dies posteriors i amb intensitat lleu. "Hem d'anar a poc a poc perquè la planificació que hem de tenir és d'unes sis o vuit setmanes", indica. 

Assessorament amb l'Atletisme Montornès

Des de fa uns dies, el Club Atletisme Montornès ha iniciat una campanya d'assessorament per les xarxes socials amb consells per fer exercici físic a l'aire lliure i que està obert a tota la ciutadania. "Les preguntes freqüents que tenim són els ritmes als quals es pot córrer i quins exercicis es pot fer. Nosaltres diem, que el ritme ha de ser suau i fer exercicis que fèiem a casa, com ara els de força, estiraments... tots aquells de la gimnàstica perquè ajuden la nostra articulació", admet el director tècnic del club, que recomana, en cada sessió, fer estiraments. 

Edicions locals