El Fraikin BMG haurà d'esperar per tornar a competir: s'ajorna l'inici de la Lliga Asobal
Ahir a les 20 h havia de començar la primera jornada de la competició estatal que enfronta als d'Antonio Rama contra el Benidorm
La Real Federación Española de Balonmano (RFEBM) i la Lliga Sacyr Asobal han arribat aquest dilluns 31 d'agost a l'acord d'ajornar l'inici de la lliga davant la preocupació dels nous rebrots en tot l'estat aquesta setmana. De fet, ahir 2 de setembre a les 20 h, el Fraikin Balonmano Granollers (BMG) havia de disputar a València la primera jornada contra el BM Benidorm, i, de moment, el començament de la primera i la tercera jornada nova temporada 2020/21 ha quedat ajornat sense data.
Per tant, si tot segueix així, El Fraikin jugarà la jornada 2 de lliga el dia 9 de setembre contra el Club Cisne Balonmano al Palau d'Esports a les 20 h. Igualment, la plantilla d'Antonio Rama ja ha confirmat els negatius en les proves PCR de tots els jugadors i membres del cos tècnic, després que la setmana anterior es cancel·lés el partit de pretemporada del Fraikin contra el BM Puerto Sagunto el dimecres dia 26 d'agost perquè un dels jugadors del primer equip granollerí tenia febre.
El president de la RFEBM, Francisco V. Blázquez, va rebre el 29 d'agost la sol·licitud de jugadors i entrenadors per analitzar un possible retard en l'inici de l'Asobal a causa dels rebrots de la Covid-19 que s'estan produint a tot el territori estatal.
Després d'escoltar la sol·licitud d'aquests col·lectius, el president de la RFEBM va allargar la mà a l'Associació de Clubs per posposar la primera jornada de la competició de lliga d'aquesta temporada 20/21, atès que la primera jornada hagués arrancat el dimarts 1 de setembre a Artaleku, amb el duel del Bidasoa Irun contra l'Ademar Lleó.
"La demanda de jugadors i entrenadors evidencia la mateixa inquietud que tenim nosaltres, entenent que, davant els rebrots actuals, la imminent arrencada de la Lliga genera massa incertesa. Per això, he oferit a l'Asobal la possibilitat de retardar l'inici de Lliga, i analitzar amb deteniment una nova configuració de la competició, ja que la nostra major preocupació ha de ser la salut i seguretat dels nostres esportistes", afirma Blázquez.
Ara, la RFEBM i la Lliga Sacyr Asobal estan treballant per confeccionar un nou calendari de competició per encavir les aplacades jornades 1 i 3. "Farem les modificacions que siguin necessàries, perquè aquí el veritablement important és la salut dels esportistes, i per a nosaltres és l'única prioritat ara mateix", conclou el president de l'ens federatiu