Johan Kristoffersson, rei del Mundial de Ral·licròs al Circuit

L'asfalt vallesà va acolir el cap de setmana dues proves del calendari internacional del World Rallycross Championship

Esports

Johan Kristoffersson, rei del Mundial de Ral·licròs al Circuit
Johan Kristoffersson, rei del Mundial de Ral·licròs al Circuit | Circuit de Barcelona-Catalunya

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha acomiadat el FIA World Rallycross Championship amb la celebració del Logitech G World RX de Catalunya-Barcelona, que ha resultat ser més que apassionant. Especialment per la final, una cursa programada a sis voltes en la qual s'ha imposat Johan Kristoffersson, encara que no exempt de polèmica.

El líder del Mundial de Ral·licross estava protagonitzant un paper una mica més discret del que és habitual. En les sessions de classificació (Q1, Q2 i Q3) no ha destacat massa. De fet, el suec no ha obtingut el millor temps en cap d'elles, i ha passat a semifinals com el cinquè classificat. Malgrat tot això, la final li ha servit per rescabalar-se i per reafirmar el seu lideratge en el campionat.

Escassos segons després del semàfor lluint de color verd, els sis participants s'han vist implicats, d'una manera o una altra, en un altercat transcendental. Johan Kristoffersson (Kristoffersson Motorsport/VW Polo), que partia segon, estava intentant arrabassar-li la posició d'honor a Andreas Bakkerud (Monster Energy GCK RX Cartel/Renault Magane). Tots dos pilots han acabat col·lidint en el primer gir, amb més sort per a Kristoffersson, que ha pogut seguir. Bakkerud ha quedat girat enmig de la pista i Robin Larsson no l’ha pogut esquivar. Els dos cotxes no han seguit amb la final.

El que sí que ha seguit ha estat Kristoffersson, amb un cotxe visiblement perjudicat. Timmy Hansen (Team Hansen) el seguia molt de prop amb el Peugeot 208, però ni amb estratègies diferents de l'hora de realitzar la Joker Lap ha pogut amb ell. Així i tot, amb la victòria d'ahir en la setena ronda, el gran dels Hansen escala posicions en la classificació general del certamen. Aquest incident ha provocat una investigació, ja que els comissaris no han vist clar si era un simple toc de cursa o si es tractava de quelcom intencionat. Al final, direcció de cursa no ha actuat amb cap sanció o penalització.

En tercera posició, Anton Marklund (GCK Bilstein/Renault Magane). El suec tampoc ha tingut massa rival, i és que Mattias Ekström (KYB Team JC/Audi S1) s'ha auto-descartat per al podi quan s'ha sortit del traçat en la quarta volta. Ekström apuntava alt aquest matí, sent el pilot més ràpid de la graella. Al final, el seu ritme matinal no ha pogut materialitzar-se en un resultat millor.

Igual de sorprenent ha resultat l'eliminació de Kevin Hansen per a la final. El suec, que dissabte va ser segon, diumenge ha caigut en una de les semifinals després de ser quart. El petit dels Hansen es trobava en una situació similar a la d’Ekström, amb excel·lents resultats en la primera meitat del dia. De fet, Kevin Hansen ha estat el tercer pilot amb més punts en la combinada de les classificacions.

Dissabte, primera cursa

Timmy Hansen ha estat el gran protagonista del Logitech G World RX de Pirineus-Barcelona 2030, primera de les dues curses del cap de setmana del ral·licròs. No només per la seva victòria, que ha estat inesperada, sinó perquè el vigent campió del Campionat del Món de Ral·licròs ha repetit el resultat que va obtenir el passat curs al Circuit de Barcelona-Catalunya.

La sorpresa se l'ha endut avui l'actual líder del campionat, Johan Kristoffersson (Kristoffersson Motorsport/VW Polo), ja que, malgrat la victòria del gran dels Hansen, ell estava sent el clar dominador de la jornada. Kristoffersson s'ha imposat aquest matí en dues de les tres mànigues classificatòries i ha guanyat la seva semifinal, mentre que l'altra se l’ha adjudicat Timmy Hansen (Team Hansen/Peugeot 208). També era el pilot que sumava més punts en la combinada de la Q1, Q2 i Q3, i ha afrontat la final des de la pole.

Edicions locals