La plataforma SOS Vallès rebutja la creació d'un circuit de motocròs a Sant Feliu de Codines

L'entitat ecologista assegura que el projecte va en contra de la biodiversitat del territori i de les mesures necessàries per frenar el canvi climàtic

Societat

La plataforma SOS Vallès rebutja la creació d'un circuit de motocròs a Sant Feliu de Codines
La plataforma SOS Vallès rebutja la creació d'un circuit de motocròs a Sant Feliu de Codines

Sant Feliu de Codines

La plataforma SOS Vallès, que aplega desenes d'entitats i col·lectius en defensa del territori dels dos vallesos, ha reclamat que s’aturi el projecte del circuit de Can Bosc, a Sant Feliu de Codines, pel seu "impacte negatiu en l’ecosistema i la salut". En aquest sentit, la plataforma fa una crida a la "responsabilitat", demanant a la ciutadania, entitats i òrgans administratius que "col·laborin en la construcció d’una societat més madura, sensible, sostenible i respectuosa amb les necessitats de totes les espècies que convivim en aquest planeta de recursos limitats".

La plataforma recorda que l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines ha concedit el permís d'activitat econòmica a un projecte de circuit de cros a l'antic camp de golf de Can Bosc, després que l'OGAU li donés llum verda malgrat les al·legacions presentades per diverses entitats ecologistes com l'ADENC, SEO Birdlife, l'Ajuntament de Sant Quirze Safaja amb el projecte de protecció de l'entorn amb la negativa d'instal·lar un circuit de motocròs a Can Bosc de Sant Feliu de Codines, associacions veïnals i d'ADF, entre d’altres.

Per a SOS Vallès, aquest espai s’ha anat recuperant i naturalitzant i actualment té un interès biològic destacat. De fet, recorda, es troba dintre dels límits d'una àrea d'interès faunístic i florístic i entre dos espais PEIN i en espai Xarxa Natura 2000, de manera que ha anat enriquint-se amb les espècies dels hàbitats pròxims i n'ha reclutat de noves, moltes de les quals són protegides per normatives autonòmiques, estatals o europees.

També recorda que bona part de la superfície del recinte és forestal, amb alzinars, pinedes i bosc mixt rodejat de pastures també naturalitzades i mantingudes de manera natural per herbívors; que la circulació dels vehicles té conseqüències sobre la salut de l'ecosistema i de les persones –contaminació acústica, atmosfèrica i per partícules–, més enllà dels impactes directes sobre el sòl, flora i fauna; i que iniciatives com aquesta van "en contra de les mesures per frenar el canvi climàtic i de reduir en un 55% les emissions de CO2 per l'any 2030".

Finalment, la plataforma lamenta que "aquesta agressió ambiental no és un cas aïllat", i posa d'exemple altres projectes vinculats al motor promocionats per la mateixa administració i amb enormes repercussions ambientals en el territori, com el circuit internacional de Kàrting a Llinars del Vallès, el PDU del Circuit de Montmeló o el recent circuit de motos de Lliçà d'Amunt.

Edicions locals