Adif contracta els subministraments per a les obres del desdoblament de l'R3

Amb un pressupost de 13,7 milions es compraran els materials per al balast, els aparells de via, les travesses i el carril

Societat

L'Administració d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) de l'Estat ha licitat, amb un import total de 13.719.394 euros, quatre contractes per als subministraments dels materials necessaris per executar les obres de desdoblament de la via en el tram entre Parets i la Garriga de la línia R3 de Rodalies.

Els contractes inclouen els subministraments necessaris per fer també els treballs de remodelació de les estacions de Granollers-Canovelles, les Franqueses, Parets i la Garriga.

La duplicació del tram de vial ferroviari, licitada el passat juliol, és una de les principals actuacions incloses al Pla de Rodalies 2020-2030. El seu objectiu és optimitzar aquest traçat, que té molta densitat de trànsit i forces incidències, per incrementar la freqüència Barcelona - la Garriga, i augmentar la fiabilitat i eficàcia de l'explotació ferroviària, amb la consegüent reducció de temps de viatge.

Els contractes licitats inclouen el subministrament i transport de 78.000 tones de balast –la grava o pedra que forma una capa sota altres elements de la via, i que serveix per sostenir les travesses que aguanten els carrils– per un import de 2.148.033 euros.

També s'ha licitat per 2.111.463 euros el contracte d'aparells de via, els elements de la infraestructura que permeten bifurcar una línia en una altra o bé encarrilar el trànsit en un sentit determinat. En aquest cas, el contracte inclou el subministrament d'aparells de via per als treballs de millora projectats a altres estacions de la R3 (Blanes i Caldes de Malavella).

Paral·lelament s'ha licitat per 4.639.923 euros el subministrament de 48.439 travesses monobloc de formigó polivalents, que es destinaran tant a les obres de duplicació de la línia com a les de remodelació de les estacions.

Les travesses de les línies ferroviàries tenen com a principal funció mantenir l'ample de la via i transmetre les càrregues del carril al balast de forma uniforme. També aporten estabilitat transversal a la via a través del fregament amb el balast.

Finalment, el quart contracte, amb un import de 4.819.975 euros, comprèn 4.090 tones de carril, en aquest cas també per les obres de la línia i les estacions.

Edicions locals