Adif encarrega la redacció de la nova estació de tren de Parets

S'ha adjudicat per 1,3 milions d'euros i la futura estació comptarà amb una llosa de 106 metres de llarg per 40 d'ample

Societat

Adif encarrega la redacció de la nova estació de tren de Parets
Adif encarrega la redacció de la nova estació de tren de Parets | ADIF

Adif ha encarregat a Ineco el contracte per redactar el projecte de construcció de la nova estació ferroviària de Parets, per un pressupost d'1.393.485 euros (IVA no inclòs) i un termini d'execució de 16 mesos, que permetrà una millor integració de les futures instal·lacions al nucli urbà paretà. L'actuació prevista es compatibilitzarà amb les obres del desdoblament de l'R3 precisament entre Parets i la Garriga.

Aquest projecte és fruit de l'estudi de viabilitat fet per Adif després de les reunions tècniques que des d'inicis de 2020 han mantingut amb el consistori. Conjuntament amb la Generalitat, les tres administracions van acordar recentment impulsar la formalització d'un conveni que permetés tirar endavant la nova estació.

Les obres consistiran principalment a cobrir uns 106 metres de la línia, amb uns 40 metres d'amplada. La nova llosa permetrà una continuïtat entre el nucli urbà i la integració del ferrocarril.

Sobre la llosa se situarà un nou edifici de l'estació, així com aparcament i zones destinades a l'intercanvi modal -per a busos i taxis-, amb l'objectiu de facilitar i potenciar l'accés dels ciutadans al tren.

Els accessos a la llosa seran des de l'avinguda de Catalunya -per a vehicles i vianants- i exclusivament per a vianants des de l'avinguda d'Espanya mitjançant una passera sobre l'avinguda de l'Estació i des del carrer del Pont.

Per executar les obres, des d'Adif anuncien que "serà necessari demolir una sèrie d'edificis i construccions que interfereixen amb l'actual projecte". També s'inclou el disseny del mur del marge esquerre, situat entre les carreteres BV-1604 i C-17, que permetrà en un futur poder ampliar la llosa més metres.

Edicions locals