'He canviat l'estil de vida i he situat els greixos com a pilar'
L'empresària, consultora i influencer de l'àmbit de l'alimentació Ariadna Grau serà la protagonista de la nova xerrada del cicle Amb G de Granollers
La barreja de tradició familiar, formació i experiència personal ha estat clau de l'èxit d'Ariadna Grau Peitivi (Granollers, 1984), qui serà la protagonista de la propera xerrada del cicle Amb G de Granollers, que l'Ajuntament organitza el 20 de gener (19 h) a la sala Nau B1 –i que també es podrà seguir en streaming–.
Formada en comerç internacional i amb una àmplia experiència laboral en màrqueting, Grau ha fet de l'oli i, en general, dels greixos saludables "el pilar de la meva vida". Després d'una estada a Alemanya de 4 anys, l'Ariadna va reorientar, no només la feina, sinó també l'estil de vida. Uns canvis que han suposat, entre altres resultats, que s'hagi convertit en una de les influencers catalanes especialitzada en l'alimentació cetogènica (keto) més rellevats, amb més de 33.200 seguidors a Instagram i més de 100.000 a TikTok.
Tot plegat s'iniciava a Hamburg, on la importància de l'oli d'oliva s'evidenciava. Ariadna Grau sempre havia tingut aquest producte ben proper, ja que a la família tenien oliveres, però mai no havien professionalitzat l'oli que n'extreien. "Quan ets fora t'adones que tenim coses molt bones que no hem sabut explotar i que, a més, la qualitat de l'oli s'ha banalitzat molt", explica. Per això, Grau va decidir impulsar, amb el seu marit, Ed'o, una empresa d'exportació d'oli d'oliva d'alta qualitat. Ed'o no només ha buscat l'excel·lència en el producte, sinó també en les ampolles, que van rebre el premi al millor embalatge del món de 2018. "El disseny el vaig fer jo i són les primeres ampolles d'oli exposades a museus, com el del disseny de Barcelona", destaca Grau, qui, pensant en la sostenibilitat, tenia la voluntat de crear un envàs reutilitzable, tant per fer de setrill com d'objecte artístic decoratiu.
I de la passió per l'oli va néixer les ganes d'investigar sobre alimentació. "A les dietes convencionals sempre treuen l'oli i, en canvi a la keto la base són els greixos saludables com l'oli d'oliva". Ara se'n sent a parlar més, però quan va començar a informar-se de l'alimentació cetogènica va cercar referents, sobretot, als EUA. L'Ariadna va veure per pròpia experiència que aquest tipus d'alimentació fa perdre el sobrepès, així com millora les digestions, de manera que va començar a compartir receptes amb les amistats. Llavors va arribar el confinament total arran de la Covid, i va decidir utilitzar les xarxes socials –@keto_aove– per difondre aquestes receptes en què sempre utilitza el seu oli. "A la gent li va anar agradant i ara puc aprofitar aquesta comunitat que em segueix per difondre els meus projectes", reconeix l'Ariadna, que actualment també treballa com a consultora per a empreses "per desenvolupar productes keto de qualitat per a la societat".
Precisament dijous, a la xerrada, Grau explicarà les claus per comprar bon oli, començant per l'etiquetatge que, per exemple, "hauria de dur l'any de collita perquè l'oli s'ha de consumir en 2 anys". A més, detallarà com l'alimentació keto l'ha portat a tenir una àmplia comunitat de gent que se l'escolta i com impulsar una empresa.