Les Franqueses estrena una app per notificar incidències a la via pública

L'aplicació 'bcfranqueses', que pot descarregar-se al mòbil, permetrà centralitzar les denúncies de desperfectes en carrers i places

Societat

Les Franqueses estrena una app per notificar incidències a la via pública
Les Franqueses estrena una app per notificar incidències a la via pública

Les Franqueses registra cada setmana una vintena d'incidències a la via pública. Per millorar-ne la gestió i agilitzar-ne la resolució, el municipi ha estrenat una 'app' per comunicar aquestes  incidències a l'Ajuntament. Es tracta d'un nou canal de comunicació amb el consistori perquè els veïns, des del seu telèfon mòbil, puguin denunciar actes incívics o notificar qualsevol desperfecte o incidència que detectin a la via pública, des d'una vorera aixecada fins a un fanal que no funciona, un grafiti en una paret o mobiliari urbà fet malbé, entre d'altres.

"Això ens permet centralitzar la recepció d'incidències i tenir un municipi més net i fer un manteniment més acurat", deia en la presentació de l'app –bcfranqueses– la regidora d'Obres i Serveis, Marta Sánchez. L'aplicació és gratuïta, molt intuïtiva, i al web de l'Ajuntament es pot consultar el seu manual d'ús. Per utilitzar-la n'hi ha prou amb descarregar-la de les plataformes de descàrregues d'app per a Android i IPhone i registrar-se amb dades molt bàsiques que només serviran per a activitats relacionades per la mateixa aplicació.

En un menú molt senzill es pot trobar el tema sobre el qual es vol informar: aigua, clavegueram, fanals i semàfors, jardineria, neteja viària, mobiliari urbà, recollida de residus, senyalització vertical i voreres i calçada. A més, dins de cada apartat hi ha més submenús per especificar el tema. També es demana fer una fotografia feta al lloc i el moment on s'ha localitzat la incidència i permetre temporalment l'activació de la ubicació per permetre als tècnics geolocalitzar el punt exacte del municipi que cal revisar. A partir d'aquí, l'usuari que ha notificat la incidència pot fer-ne un seguiment mitjançant la mateixa app per veure si s'ha solucionat.

Per fomentar-ne l'ús i motivar la participació ciutadana, l'Ajuntament ha impulsat una campanya que crida a connectar amb el civisme. "Tenir cura de l'espai públic és una responsabilitat col·lectiva", deia la regidora accidental de Civisme i Convivència, Marta Reche, qui afegia que aquesta "és una molt bona eina tant per als ciutadans com per al personal de l'Ajuntament", que podran activar els mecanismes per resoldre la incidència d'una manera més àgil i eficaç. L'alcalde, per la seva banda, recordava que les xarxes socials no són el canal adequat per denunciar formalment aquests desperfectes de places i carrers, i destacava que "amb aquesta aplicació per millorar el municipi adaptem la connexió de l'Ajuntament amb la ciutadania al segle XXI".

Edicions locals