Els pensionistes de Montornès i l'Ajuntament reclamen millor atenció a les entitats bancàries

L'alcalde ha adreçat una carta als bancs presents al municipi per reclamar atenció presencial

Societat

Una de les últimes mobilitzacions davant l'oficina del BBVA de Montornès Centre
Una de les últimes mobilitzacions davant l'oficina del BBVA de Montornès Centre | FOTO: Ajuntament de Montornès

L'Associació de Pensionistes i Jubilats de Montornès ha protagonitzat aquesta setmana mobilitzacions reclamant una millor atenció a les entitats bancàries. En els darrers temps, i accentuat per la pandèmia, moltes oficines bancàries han anat tancant portes i s'ha reduït l'atenció presencial. En el cas de Montornès Nord, des que el BBVA va tancar el barri no disposa de cap servei bancari.

En els darrers anys, l'associació ha encapçalat nombroses mobilitzacions i ha recollit signatures per reclamar el servei presencial als bancs però sense èxit. També des de l'Ajuntament s'ha donat suport a aquesta reclamació.

En aquest sentit, l’Ajuntament ha enviat una carta signada per l’alcalde, José A. Montero, a les quatre entitats bancàries que hi ha a Montornès per incidir novament en la necessitat de millorar l’atenció i el servei que presten al poble, amb especial atenció a la gent gran, que té dificultats per accedir a les gestions en línia. L'acció compta amb l'acord de totes les forces polítiques del Consistori.

L’escrit demana l’aturada del procés de deshumanització en la prestació dels serveis, conseqüència de la política de negoci de les entitats, que passa pel tancament d’oficines i la desaparició de l’atenció personal.

A més, el mes de setembre el Ple municipal va aprovar per unanimitat una moció de suport a la gent gran, contra la deshumanització dels serveis bancaris davant la bretxa digital i les comissions abusives. A la sessió ordinària del Ple d'aquest mes de febrer i com a qüestió prèvia, s'ha fet la lectura de la carta que l'Ajuntament ha fet arribar als bancs.

Edicions locals