Més de 1.500 visitants i al voltant de 670 quilos de tomàquets venuts, balanç de la XII Fira del Tomàquet
La citat s'ha desenvolupat tot el cap de setmana a Santa Eulàlia de Ronçana
Santa Eulàlia de Ronçana
Més de 1.500 visitants i a l'entorn de 670 quilos de tomàquets comercialitzats. Aquesta són les xifres que ha deparat la XII Fira del Tomàquet, celebrada durant el cap de setmana a Santa Eulàlia de Ronçana. Tant l'organització, Consell Comarcal i Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana, com els productors s'han mostrat satisfets per les vendes i l’assistència de públic. I també pels contactes que s'han pogut establir durant la pròpia fira.
Fonamentalment, els visitants han estat de la comarca, però també s'han identificat nombroses persones arribades de punts del Vallès Occidental i del Barcelonès. Persones que van poder comprar tomàquets de varietats recuperades i altres productes de proximitat, i participar també a les diverses activitats que s’oferien, com la visita a l’hort de l’Espelt, que va registrar 300 participants; els tastos de tomàquets, amb 200 persones; les presentacions, on van assistir-hi unes 120 persones o el Showcooking, amb un centenar d'assistents. En resum, aforamens complerts en tots els casos i gent que va quedar fora.
El conseller de Turisme, Àlex Valiente, destacava que el principal objectiu de la Fira és “ajudar els productors amb allò que més els costa que és la comercialització del producte, perquè estan fent un treball ingent als seus conreus i nosaltres els hem de donar aquesta oportunitat”.
El regidor de Promoció Econòmica de Santa Eulàlia de Ronçana, Manel Imedio, per la seva banda, posava de relleu la consolidació de l'esdeveniment com “una fira que ja és referent a Catalunya, perquè ens sorprèn que cada cop més ens visiten moltes persones de fora de la comarca”.