Remuntada del Prema Racing a les European Le Mans Series del Circuit

L'equip italià sortia des del setè lloc i guanya la tercera cursa de la temporada

Esports

Remuntada del Prema Racing a les European Le Mans Series del Circuit
Remuntada del Prema Racing a les European Le Mans Series del Circuit | Circuit de Barcelona-Catalunya / Miquel Rovira

L'equip italià del Prema Racing ha remuntat per guanyar la prova de les 4 Hores de les European Le Mans Series del Circuit de Barcelona-Catalunya. Aquesta escuderia aconsegueix el tercer triomf de la temporada després de quatre curses disputades. Així, l'equip segueix com a líder ferm absolut de la categoria LMP2.

La victòria de l'equip italià no semblava una tasca fàcil, ja que l'escuderia formada per Lorenzo Colombo, Ferdinand Habsburg i Louis Deletraz partia bastant enrere a la graella de sortida, concretament en la setena plaça. Amb un primer relleu a càrrec del membre de la casa dels Habsburg d'Àustria, Ferdinand Habsburg, el conjunt ha anat escalant posicions a un ritme demolidor per als seus rivals. En la volta 10 ja eren tercers, mentre que poc després es col·locaven líders. Panis Racing, un dels seus majors contrincants pel títol de LMP2 era el principal damnificat, ja que es veia rellevat a la segona posició malgrat aconseguir dissabte la pole position. Tant Julien Canal, com Nicolas Jamin i Job Van Uitert ho han intentat tot, però al final han estat gairebé 30 segons els quals els han privat de la victòria.

La tercera posició ha estat per a un altre dels equips més consistents del cap de setmana, el Cool Racing (Nicolas Lapierre, Niklas Kruetten, Yifey Ye). Durant tota la cursa s'ha mantingut en posicions de podi, plantant cara a formacions com United Autosports. Un dels seus pilots, Yifey Ye, repeteix per segon any consecutiu al podi del Circuit de Barcelona-Catalunya, ja que l'any passat va formar part de l'equip vencedor de les 4H de Barcelona.

Si bé és cert que els ensurts i les sorpreses han respectat bastant a la categoria reina d’ELMS, la LMP2, els participants de la LMP3 no han tingut la mateixa sort. El Cool Racing (Maurice Smith, Michael Benham, Malthe Jakobsen) signava dissabte la volta ràpida, però pocs minuts després de veure el semàfor en verd perdia tot el seu avantatge, arribant a rodar en la sisena posició. Per contra, l'Inter Europol Competition (Nicolas Pino, Charles Crews, Guilherme Oliveira) treia profit de la mala sortida dels seus rivals, i no deixaria anar els comandaments fins al final, quan ha collit la victòria.

Per les posicions de podi passaven equips com el United Autosports, que desafortunadament protagonitzava una sortida de pista rodant tercer. Al final, el DKR Engineering ha ocupat la segona plaça amb els seus pilots Sebastián Álvarez, Alexander Bukhanstov i Tom Van Rompuy, seguits del Cool Racing, que ha recobrat el rumb en la segona meitat de la prova. El pilot de casa Xavier Lloveras ha tingut opcions reals de podi amb el seu equip Eurointernational, encara que finalment ell i els seus companys Glenn Van Berlo i Freddie Hunt han estat cinquens.

La divisió dels GTs tampoc es queda enrere quant a sobresalts es refereix. Ja en la sortida, l'equip femení de l’Iron Lynx amb Sarah Bovy, Michelle Gatting i Doriane Pin prenia la posició d'honor en la sortida, però l'alegria només duraria uns metres. Sarah Bovy era tancada per un prototip de LMP3 i feia malbé el seu Ferrari quedant-se a la grava. Proton Competition, l'escuderia en la qual competeix l'actor Michael Fassbender i els seus companys Zacharie Robichon i Richard Lietz, heretava el control, que els ha portat a vèncer en la categoria LMGTE.

En segona posició ha vist la bandera de quadres l’Spirit of Race (Duncan Cameron, Matthew Griffin, David Perel), que ha arribat fins i tot a liderar algunes voltes, seguit del JMW Motorsport, l'equip de Miquel Molina. El català, en particular, ha tingut una gran part del mèrit, atès que ha afrontat l'últim relleu després d'una penalització de drive-through -per col·lidir amb un altre vehicle- que feia que el conjunt passés de la tercera a la vuitena plaça. En poques voltes, Molina remuntava aquestes posicions i assegurava el bronze.

Edicions locals