Les obres de l'estació intermodal de la Llagosta començaran dilluns vinent
La plataforma enllaçarà amb la Línia d'Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i es configura com una peça clau del transport internacional de mercaderies
La Llagosta
Les obres per construir la futura estació intermodal de la Llagosta començaran dilluns vinent. Així ho han avançat representants de l'empresa Adif a l'alcalde de la Llagosta, Óscar Sierra, durant una reunió celebrada aquest dimecres al municipi amb part de l'equip de govern. La plataforma enllaçarà amb la Línia d'Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i es configura com una peça clau del transport internacional de mercaderies.
“Per fi comencen unes obres molt esperades que permetran millorar l’economia del Baix Vallès”, ha dit aquest matí l’alcalde de la Llagosta, Óscar Sierra. “També suposarà un benefici mediambiental, perquè es trauran camions de les carreteres”, ha recordat Sierra.
La primera fase de les obres té un pressupost de 59,6 milions d’euros i un període d’execució de 26 mesos. L'actuació l'executarà la Unió Temporal d’Empreses integrada per Sacyr Construcción, Sacyr Neopul i Copcisa i consistirà a adaptar la futura estació intermodal de la Llagosta als estàndards europeus de mercaderies. Així, està previst dur a terme actuacions de plataforma, via i electrificació.
L'obra permetrà l'enllaç amb la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i serà una peça clau del Corredor del Mediterrani. La Llagosta es convertirà així en un referent per al tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable (compatible amb la resta de xarxes ferroviàries europees) de 750 metres, connectant-la en ample mixt a la línia El Papiol-Mollet i en ample estàndard a la xarxa d’alta velocitat des de la Bifurcació de Mollet.
La futura configuració d’aquest centre logístic permetrà disposar d’una nova platja de vies de recepció/expedició integrada per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 metres. A més, la instal·lació estarà formada per un feix de quatre vies per a la càrrega i descàrrega d’unitats de transport intermodal i una altra via per a la càrrega i la descàrrega de mercaderia general.
Està previst remodelar els accessos a la terminal mitjançant la connexió en amplada estàndard amb el Corredor del Mediterrani des del viaducte de la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, l’adaptació a l’amplada mixta entre la plataforma de La Llagosta i la línia El Papiol-Mollet i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.