Xavi Blanco acaba el Dakar 'més dur dels darrers anys'

El granollerí és copilot de la italiana Camelia Liparoti a Yamaha

Esports

| Xavi Blanco

GranollersJosé Luis Rodríguez Beltrán

Xavi Blanco, copilot de la italiana Camelia Liparoti, ha acabat la 45a edició del Ral·li Dakar en la 35a posició de la categoria T3 de prototips lleugers. El ral·li més exigent del món va celebrar-se per quart any seguit a l'Aràbia Saudita i enguany ha estat especialment dur, amb baixes temperatures, vent i pluja, que feia encara més complicat completar les 14 etapes amb prop de 5.000 quilòmetres de recorregut.

Blanco, que és un expert al Dakar, ha viscut un dels ral·lis més complicats de la seva llarga trajectòria. "En els últims Dakar dèiem que es feia dur, però tampoc n'hi havia per tant. Parlant amb diferents participants, hem coincidit a afirmar que enguany era dur de veritat, dels més difícils. Especialment, la primera setmana, amb recorreguts amb molta pedra que feien complicat superar els quilòmetres. A tot això s'ha d'afegir la pluja, el vent i el fred, que ho ha fet encara més complicat", explica el granollerí Xavi Blanco, que afegeix que les etapes de dunes també van ser molt difícils "perquè va ploure i feia que les dunes estiguessin dures i, els llacs secs, plens de fang". 

Valoració final positiva

El prototip lleuger de Yamaha del tàndem Liparoti-Blanco va acabar a la 35a posició final, a unes 64 hores dels guanyadors, Austin Jones i Gustavo Gugelmin. "La valoració és positiva perquè, tot i tenir problemes mecànics, hem superat el ral·li després de 14 etapes, que fins aleshores eren un màxim de 12 etapes", comenta Blanco, que admet la dificultat "física i psicològica per resistir 14 dies en competició". A tot això, Xavi Blanco ja pensa en la tornada "perquè ja m'han trucat diferents equips per participar en l'edició següent". 

Edicions locals