El TSJC ratifica els sis mesos de presó pel subinspector de Mossos de Granollers que va assetjar laboralment una agent
El jutge considera "versemblant" la versió de la víctima i reconeix que se la va "denigrar" i "relegar" professionalment
Granollers
El TSJC ha ratificat la sentència dictada per l'Audiència de Barcelona que, el desembre de 2021, va condemnar un sotsinspector de la Unitat d'Investigació dels Mossos de Granollers a sis mesos de presó per assetjar laboralment una subordinada. Així, estableix que la demandant haurà de percebre una indemnització de 149.618 euros com a compensació. El jutge ha desestimat el recurs d’apel·lació presentat per l'home en considerar "versemblant" la versió de la víctima i donar per acreditades les frases "denigrants" que el condemnat hauria expressat. A més, reconeix que hauria "relegat" la dona a desenvolupar tasques administratives quan va demanar una reducció de jornada per atendre el seu fill.
Els fets es remunten a l’any 2012, quan el condemnat va incorporar-se com a subinspector de la Unitat de la Investigació de la comissaria dels Mossos de Granollers, on el 2013 es va reincorporar després de la baixa de maternitat la demandant. L'agent va demanar una reducció de jornada que se li va concedir. Segons la sentència, aquest fet va fer que l’acusat decidís canviar-la de lloc de treball, de forma que va deixar de treballar a la Unitat d’Investigació, com havia fet fins llavors, i va ser reubicada al grup d’anàlisis i suport de la citada unitat, on "bàsicament desenvolupava funcions administratives".
Així mateix, apunta que durant aquest període, el cap va manifestar a la demandant que no li assignaria funcions policials pròpies de la unitat, "mostrant el seu descontentament o contrarietat per la reducció de jornada a la qual tenia dret per fer-se càrrec del seu fill lactant".
Segons la sentència, els anys següents també es van produir altres episodis de tracte "degradant" i comentaris sexistes com a represàlia d'alguns actes de desobediència. Per exemple, l’agent va deixar de disposar de telèfon i extensió pròpia per desenvolupar les seves funcions. "No li assignava funcions policials, sinó bàsicament administratives, ni l’avisava de les reunions que la seva unitat celebrava, ni li impartia ordres directes o instruccions", reconeix la sentència, que diu que el condemnat només es comunicava amb ella a través dels seus companys, "dient-li que no servia com a policia, que valia la meitat que la resta i que únicament servia com a administrativa".
El 2021, el jutge va condemnar el sotsinspector a sis mesos de presó i inhabilitació, així com a assumir les despeses del judici i les de l’advocat de l’acusació per un delicte d’assetjament laboral. Alhora va determinar que la víctima hauria de rebre una indemnització de 149.618 euros com a compensació.
Després que el jutge hagi desestimat el recurs d'apel·lació, el condemnat pot presentar un recurs de cassació al Tribunal Suprem.