La Fórmula 1 del Circuit, sense la xicana
El traçat ha estat homologat tant amb la xicana com sense ella per a la resta dels certàmens d’automobilisme
Granollers, Montmeló, Parets del Vallès
El Circuit de Barcelona-Catalunya presentarà una configuració diferent del seu traçat per al Gran Premi d'Espanya de la Fórmula 1, que tindrà lloc del 2 al 4 de juny. La categoria reina de l’automobilisme ha decidit disputar la cursa sense la xicana, tornant al traçat original en els seus dos darrers revolts.
Per a dur a terme aquest rellevant canvi i millorar la seguretat de la pista, el Circuit ha seguit indicacions de la FIA instal·lant noves barreres Tecpro als dos últims revolts. Stuart Robertson, responsable de seguretat de circuits i ral·lis de la FIA, i Niels Wittich, director de cursa de Fórmula 1 i delegat de seguretat FIA, van ser els encarregats d’homologar aquesta modificació durant l’habitual inspecció del traçat. D’aquesta manera, la longitud total del traçat durant el Gran Premi de Formula 1 serà de 4.657 metres.
El Circuit de Barcelona-Catalunya ha estat homologat tant amb la xicana com sense ella per a la resta dels certàmens d’automobilisme que facin servir el traçat Gran Premi. Serà responsabilitat de cada promotor o campionat la decisió de quin s’utilitzarà en cada cas.
Altres canvis significatius per al 2023
Una altra modificació que afectarà a totes les configuracions del traçat és l’ampliació de l’escapatòria del revolt 1, que amb aquesta millora comptarà amb un total de 70 metres d’escapatòria de grava en el seu punt màxim. També s’ha instal·lat una tanca de protecció FIA als revolts 1 i 2, millorant significativament la seguretat dels pilots. Amb l’execució de la primera fase de la modificació, el Circuit pot acollir la seva activitat habitual a la pista mentre es duu a terme simultàniament una segona fase d’obres que afecta els vials de servei que envolten l’àrea i a una part de la zona de públic. Té una data de finalització prevista per a finals de març.
El que també captarà l’atenció dels participants, i també dels espectadors, és la remodelació del marcador del Circuit de Barcelona-Catalunya, situat a la sortida del pit-lane. Aquesta temporada, el traçat mundialista estrenarà una nova torre de senyalització, una molt més moderna i que continuarà sumant caràcter a un dels punts més icònics de les instal·lacions. Com habitualment, a la pista també s’han dut a terme altres tasques rutinàries i necessàries com ara la pintura, la substitució d’alguns pianos, la renovació de pneumàtics, etc.
Fora de la pista hi haurà també altres novetats. En el primer pis del llarg edifici de boxs, els antics espais d’hospitalitat coneguts com Corporate Lounges passen a tenir una nova distribució, convertint-los en un espai diàfan de gran capacitat. Els lavabos permanents de les zones de públic també estan sent reformats i estaran a punt un cop comenci la temporada 2023.